Маркування продуктів в Україні: відповіді на важливі питання

Маркування продуктів в Україні: відповіді на важливі питання
Автор:
28.11.2019,
,
350 переглядів

Новий закон про маркування харчової продукції дозволить забезпечити високий рівень захисту здоров’я та інтересів споживачів, оскільки ті тепер отримуватимуть всю необхідну інформацію. Це, зі свого боку, допоможе їм здійснити свідомий вибір харчових продуктів. Також, відповідно до закону, запроваджується відповідальність операторів ринку – ті тепер відповідатимуть не лише за інформацію про харчові продукти, а і за те, чи вводять вони споживачів в оману”

Закон про нове маркування харчових продуктів узгоджено з проектом технічної допомоги ЄС “Вдосконалення системи контролю безпечності харчових продуктів в Україні”. Також його узгодили оператори ринку харчових продуктів, що входять до складу Американської торговельної палати в Україні, Європейської бізнес Асоціації, Ліги виробників харчових продуктів, а також Держпродспоживслужба України.

Зазначений документ має на меті приведення українського законодавства відповідно до положень Регламенту ЄС щодо надання споживачам інформації про харчові продукти.

Як вплине на ринок приведення законодавства України відповідно до норм законодавства ЄС щодо надання споживачам інформації про харчові продукти

Оператори ринку матимуть уніфіковані правила щодо надання споживачам інформації стосовно харчових продуктів. Це дозволить забезпечити правову визначеність та зменшити адміністративний тягар на операторів ринку, відповідальних за інформацію про харчові продукти.

Споживачі харчових продуктів зможуть обирати для себе такі продукти, які найбільш їм підходять, особливо з міркувань охорони здоров’я, економічних, екологічних, соціальних та етичних міркувань. Також вони матимуть захист від шахрайських та оманних практик.

Що зміниться в Україні?

Як і в ЄС, за бажанням український виробник може доповнити вищезазначений перелік іншими даними, які він вважає за потрібне. Але обсяг обов’язкової інформації є незмінним, а додаткова інформація не повинна вводити споживача в оману.

Зрозуміло, що процес переходу на нові правила потребує часу та фінансових витрат, в першу чергу від українських виробників та експортерів харчових продуктів.

Але ми не унікальні. Аналогічна проблема існувала і в ЄС.

Саме для того, щоб цей процес пройшов якомога легше, враховуючи досвід ЄС, законодавці передбачили перехідні періоди для поступового введення в дію положень закону. На повну силу він має запрацювати з серпня 2022 року.

Тож законодавці зробили свою справу. Наразі черга за бізнесом і, звичайно, за споживачами. Маємо читати та вивчати, що ми їмо, і берегти власне здоров’я.

Нагадаємо, неінфекційні (хронічні) захворювання роблять найбільш вагомий внесок у загальний тягар хвороб.

Україна до цього часу не мала загальнонаціональних репрезентативних даних про основні фактори ризику неінфекційних захворювань, що є перешкодою для прийняття науково обґрунтованих рішень для покращення ситуації.

Для отримання об’єктивної інформації про поширення факторів ризику НІЗ та подальшого вироблення підходів до профілактики і боротьби з НІЗ в Україні вперше було проведено національне репрезентативне дослідження STEPS.

STEPS – це підхід, рекомендований ВООЗ для епіднагляду за факторами ризику НІЗ. Дослідження STEPS вивчає поширеність НІЗ та їх факторів ризику, використовуючи стандартизоване анкетування, проведення фізичних та біохімічних вимірювань.

Детальна інформація за посиланням https://phc.org.ua/news/v-ukraini-vivchatimut-poshirenist-faktoriv-riziku-neinfekciynikh-zakhvoryuvan

Ми любимо тексти без помилок. Але часом вони трапляються. Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Публікації HUBZ Inform не є медичними матеріалами. Якщо у вас виникли проблеми зі станом здоров'я - вам потрібно негайно звернутись до лікаря.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: